V digitálním marketingu existuje několik nástrojů, které vám mohou pomoci s organizací a rozvojem vašeho podnikání. Dva z nich, které byste neměli podceňovat, jsou CRM (Customer Relationship Management) a e-mailový marketing. Oba vám umožňují sledovat a komunikovat se zákazníky, budovat lepší vztahy a generovat konverze. Ale proč se vlastně vedou debaty mezi CRM a e-mailovým marketingem?

Rozdíl mezi CRM a e-mailovým marketingem

Odpověď je poměrně jednoduchá, ale než se do ní pustíme, musíme si nejprve uvědomit, co oba termíny znamenají a jakou mají prospěšnost pro vaše podnikání.

Co je to CRM?

CRM je software, který pomáhá podnikům organizovat a spravovat vztahy se stávajícími a potenciálními zákazníky. S CRM můžete ukládat a organizovat informace o zákaznících, sledovat vstupující a stávající příležitosti, nastavit automatizované e-maily a dokonce měřit výsledky vašich prodejních a marketingových strategií.

Výhody CRM

CRM vám díky analytice dat umožní získat lepší přehled o své cílové skupině. To je velmi důležité pro vytváření úspěšných marketingových kampaní, které osloví vaše publikum. CRM vám umožní organizovat informace o zákaznících na jednom místě, abyste mohli vylepšit svůj profil zákazníka a identifikovat klíčové trendy a informace o své cílové skupině.

Dále vám CRM pomáhá spravovat tok potenciálních zákazníků a zlepšit služby pro zákazníky. CRM software sleduje a ukládá veškerou komunikaci mezi vámi a vašimi zákazníky. Díky tomu budete vždy informováni o tom, co se děje. S přístupem ke všem informacím o svých zákaznících můžete zajistit, že jim nabídnete kvalitní zákaznickou podporu. CRM software také může využít tyto informace k identifikaci klíčových příležitostí, abyste nezmeškali žádné potenciální zákazníky.

Co je to e-mailový marketing?

E-mailový marketing je jednoduchý: jedná se o marketingovou strategii, při které zasíláte svému publiku propagační zprávy prostřednictvím e-mailů v masových množstvích.

S e-mailovým marketingem můžete zasílat svým zákazníkům všechno od pravidelných newsletterů po e-maily typu "Chybíte nám!", které mají za cíl přimět předchozí zákazníky k interakci s vaší značkou znovu.

Výhody e-mailového marketingu

E-mailový marketing je skvělou strategií pro propagaci vašeho podnikání, péči o potenciální zákazníky a, co je nejdůležitější, generování prodeje.

Bez ohledu na to, ve které fázi nákupního procesu se vaši odběratelé nacházejí, můžete pomocí e-mailového marketingu posílat cílené kampaně potenciálním zákazníkům a přeměnit je ve skutečné kupující.

E-mailový marketing vám umožňuje zapojit se se zájemci, kteří jsou na pokraji stát se zákazníky. S pomocí správné personalizované e-mailové kampaně jim můžete poskytnout ten poslední impuls, který potřebují k tomu, aby klikli na tlačítko "Nákup".

Opětovně oslovte zákazníky, kteří navštívili váš web a opustili ho bez dokončení nákupu, nebo použijte e-mailový marketing k následnému kontaktování předchozích zákazníků a získání cenné zpětné vazby, kterou můžete využít k dalšímu zlepšení vaší značky.

Rozdíly mezi CRM, e-mailovým marketingem a marketingovou automatizací

Když si vybíráte mezi CRM a softwarem pro e-mailový marketing, je důležité znát rozdíl mezi těmito dvěma funkcemi. Abyste mohli udělat nejlepší (a nejvýhodnější) volbu pro své podnikání.

CRM se zabývá správou vztahů mezi vámi a vašimi zákazníky. Software pro e-mailový marketing vám umožňuje vytvářet seznam odběratelů a oslovovat tyto zákazníky prostřednictvím e-mailových kampaní.

Ale jak mohou CRM a e-mailový marketing spolupracovat?

Když kombinujete CRM a e-mailový marketing, dokončujete svůj prodejní kanál. Nejprve pomocí CRM identifikujete potenciální zákazníky, kteří interagovali s vaším webem nebo jiným marketingovým obsahem. Poté pomocí softwaru pro e-mailový marketing vytvoříte e-mailovou marketingovou kampaň, která osloví tyto lidi a přemění je, doufejme, v platící zákazníky. CRM vám také pomůže lépe porozumět vašemu publiku. S daty, která CRM shromažďuje, můžete informovat své strategie e-mailového marketingu a vytvářet personalizované e-maily, které ansámblují na vaše publikum.

Mnoho CRM systémů zahrnuje funkce e-mailového marketingu, takže odesílání těchto personalizovaných e-mailů je snadné. S daty o zákaznících, která shromažďujete, můžete sestavit seznam e-mailů a spouštět a spravovat e-mailové marketingové kampaně přímo ze svého CRM.

Využití Nutshell Campaigns pro kombinaci e-mailového marketingu a CRM

Chápeme, jak těžké je vybírat mezi dvěma nástroji, které jsou nepochybně užitečné při generování a udržování potenciálních zákazníků. Proto jsme se rozhodli vám to usnadnit a vytvořili jsme perfektní CRM pro e-mailový marketing.

Jak? Kombinací obou.

S pomocí Nutshell Campaigns můžete spojit e-mailový marketing s daty z CRM. Namísto toho, abyste museli přepínat mezi různými platformami pro získání e-mailových odběratelů a vytvoření e-mailové kampaně, váš prodejní tým a marketéři to mohou udělat všechno v rámci jednoho systému.

Nástroj Nutshell Campaigns propojuje CRM s e-mailovým marketingem, takže můžete cílit na určité skupiny zákazníků pomocí krásně navržených e-mailových kampaní, které osloví vaše zákazníky.

Filtrovací nástroje Nutshell vám umožní vytvořit přesné cílové skupiny pro vaše e-mailové kampaně s lehkostí. Ať už chcete oslovit odběratele v konkrétní geografické oblasti nebo odvětví, nebo chcete cílit na základě toho, jak dlouho jsou zákazníkem, Nutshell vám to umožní.

Po spuštění kampaně můžete sledovat její úspěch pomocí reportovacího nástroje Nutshell Campaigns. Budete moci vidět, kdo otevřel vaše e-maily a interagoval s nimi, abyste se mohli s nimi spojit a proměnit je v kupující.

Integrujte e-mailový marketing s Nutshell Campaigns a oslovte své kupující ve všech fázích marketingového funnelu. Náš software pro e-mailový marketing se bezproblémově propojuje s daty z vašeho CRM, abyste mohli cílit na své publikum personalizovanými e-mailovými kampaněmi, které promění vaše odběratele v platící zákazníky.

Závěr

CRM a e-mailový marketing jsou dva významné nástroje, které vám mohou pomoci s organizací a rozvojem vašeho podnikání. Zatímco CRM vám umožňuje spravovat a sledovat vztahy se zákazníky, e-mailový marketing vám umožňuje oslovit své publikum prostřednictvím cílených e-mailových kampaní. Kombinace obou těchto nástrojů, jako je Nutshell Campaigns, může přinést skvělé výsledky pro vaše podnikání.

Nechte se inspirovat funkcemi a výhodami, které CRM a e-mailový marketing nabízejí, a najděte takové řešení, které bude nejvhodnější pro vaše podnikání. S dobrým CRM a efektivním e-mailovým marketingem můžete budovat silné vztahy se zákazníky, generovat konverze a dosahovat úspěchů ve svém podnikání.